City Gross bör ha bättre koll

INSÄNDARE. City Gross har nu fått påpekande, att man märker upp sitt kött på felaktigt sätt, bland annat genom att ändra sista datum på redan utgånget kött. Vem vet om detta även görs på fler varor?

City Gross, då framför allt i Hässleholm, bör även märka upp priserna på sina varor på rätt sätt. Det skall inte vara ett pris, som står vid varan i butiken och sen när man kommer till kassan, så är det ett annat pris. För att ta några exempel på varor som jag handlat är Pågens Kärnsund där det står att en limpa kostar 31,50 kr i butiken, men i kassan får man betala 33,50 kr. Där är Garants saltgurka för 13,95 i butiken, men i kassan 14,95. Senast idag, så handlade jag tomater, som i butiken kostade 49,95 kr/kg. Jag pratade även med en i personalen i butiken, som var glad att de fått tag i tomater till det priset. Sedan när jag kom till kassan, så gick tomaterna in på 59.95 kr/kg. Då sa jag till expediten i kassan, att detta var fel och blev då hänvisad till förkassan. Jag fick mina pengar tillbaka efter att få väntat ett tag och jag påpekade också att de måste ha koll på sina priser. Detta har jag gjort även tidigare, när det varit fel, men inget har hänt. Jag har även påpekat detta via mail en gång, men fick inget svar. Eftersom inget händer, så skriver jag denna insändare. City Gross bör ha mycket bättre koll.

Mikael Björklund

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com