Bytet av en stor huvudledning för avlopp från Hässleholms stad till reningsverket har återupptagits. Det låg nere under cirka en månad på grund av problem med “rördelar”. Nu kan hela projektet, som ska vara färdigt till jul, försenas.

Som Frilagt tidigare berättat pausades arbetena i början av april. Den 4 maj kunde de sätta igång igen.
– Som vi tidigare berättat har det varit problem med vissa rördelar, säger Fanny Ernestrand, kommunikationschef på det kommunala bolaget Hässleholm Miljö.
Hur löste ni det?
– Vi har inventerat och sedan bytt ut rördelar.
Hur går det nu med tidsplanen?
– Arbetet har varit pausat i cirka en månad. Det kan därmed bli något försenat, men vi jobbar så snabbt vi kan för att hinna ifatt, säger Fanny Ernestrand.
Berit Önell
Läs mer:
2026-04-19 Stopp för ny stor avloppsledning till reningsverket
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
