Socialdemokraterna kräver att regeringen släpper 37 miljoner kronor i utjämningsmedel som vid det här laget borde ha tillfallit Hässleholms kommun. Om de vinner valet kommer de också att se till att alla statsmedel, inte bara löne- och hyreskostnader inflationskompenseras. Det meddelade Tobias Baudin (S) tillsammans med Lena Wallentheim (S) igår

Läs mer »

Tio miljoner tillbaka på avfallstaxan

Det kommunala bolaget Hässleholm Miljö tog för mycket betalt av hässleholmarna för sophämtningen. Därför får kunderna nu pengar tillbaka, totalt tio miljoner kronor. Dessutom föreslår styrelsen att kommunfullmäktige sänker delar av avfallstaxan. Kommuner och deras bolag får varken ta för mycket eller för lite betalt för soptömning. Avfallstaxan ska enligt

Läs mer

Tio miljoner tillbaka på avfallstaxan

Det kommunala bolaget Hässleholm Miljö tog för mycket betalt av hässleholmarna för sophämtningen. Därför får kunderna nu pengar tillbaka, totalt tio miljoner kronor. Dessutom föreslår styrelsen att kommunfullmäktige sänker delar av avfallstaxan. Kommuner och deras bolag får varken ta för mycket eller för lite betalt för soptömning. Avfallstaxan ska enligt

Läs mer