På kvällspromenad i Tyringe noterar jag fem tomma lokaler efter nedlagd bank,post och affärer. Nu blir det ytterligare en så sparbanken upphör. Funderar på om dessa lokaler skulle kunna byggas om till bostäder som efterfrågas i Tyringe. Allrahelst skulle de användas till affärsverksamhet men om det inte finns några intressenter så kanske bostäder är en möjlighet. Därför kommer en utmaning till fastighetsägare och byggare att fundera över lokaler som skulle må bättre av att användas och även förbättra miljön kring torget.
Lars-Ivar Ericson (C), Tyringe
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
