Jag tror inte vi ännu en gång behöver definiera vad Sverigedemokraterna står för. Det räcker med att se vad dess politiker och medlemmar säger och föreslår runt om i landet. På fullmäktigemöten/riksdagen och i olika forum på nätet.
Att Moderaterna nu omfamnar SD för att ta makten förvånar mig inte.
Men att Liberalerna här i Hässleholm vänder de mest grundläggande värden som medmänsklighet och frihet, jämlikhet och solidaritet ryggen är anmärkningsvärt.
Jag vet att vi ligger långt ifrån varandra i många politiska frågor, men jag trodde att vi hade en gemensam bild av grunderna i vårt moderna samhälle.
Vi är alla människor av kött och blod.
Stå upp och vänd ryggen mot dessa mörka krafter.
Magnus Åkerborn
Ordf Vänsterpartiet Hässleholm
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
