INSÄNDARE. Folkets väl anser att P-skiva ska införas och därmed gratis parkering. Detta gäller för de delar inom Hässleholms stad där P-tiden är max två timmar. Det är fel att kommunen, som idag, drar in närmare fem miljoner på parkeringsavgifter. Parkeringsavgifterna ska inte vara en ”mjölkko” som används för att finansiera annan kommunal administration och verksamhet. Sådant ska finansieras med skatter liksom med avgifter för respektive verksamhet. Eller varför inte effektivisera och spara för en gångs skull?
Björn Widmark
Folkets väl
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
