INSÄNDARE, Nu har M och KD satt sig i den högerpopulistiska ”båten” med förslag om sänkt bensinskatt. Förslaget går på tvärs med intentionerna om att minska klimatutsläppen. Det hedrar Liberalerna att man inte klivit i båten. Men å andra sidan har ju Ebba Busch tidigare uttalat att hon inte ”drömmer om” att ha med Liberalerna i en, förhoppningsvis inte kommande, blåbrun regering. Som vanligt lovar man populistiska skattesänkningar. Det räcker inte med att Ulf Kristersson försöker ”tigga” röster från S-väljare, nu går han med håven för sänkt skatt.
Lars Nord
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
