INSÄNDARE. Centerpartiet i Hässleholm är glada och tacksamma över utfallet hos mark- miljödomstolen gällande användandet av vår moderna jaktskytteanläggning i Hässleholm. Det har varit en långdragen tvist och förhoppningsvis kan äntligen anläggningen för första gången någonsin användas som det var tänkt.
Det sker en viltolycka var åttonde minut i Sverige och det är viktigt att vi håller nere viltstammarna på en rimlig nivå ur trafiksynpunkt, men även för vårt jord- och skogsbruk. Anläggningen används bland annat av våra jägare för att skjuta in vapen och träna.
Centerpartiet i Hässleholm stöttar till fullo jaktskytteklubben och önskar dem nu ett stort lycka till framöver!
Anders Edwall, Ordförande
Lena Svensson, Gruppledare
Lars-Göran Wiberg, Regionkandidat
Centerpartiet i Hässleholm
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
