INSÄNDARE. I Nsk 24/5 uttalar sig en etablerad lokalpolitiker i vår kommun så här: ”Men som kommuninvånare undrar man varför man gör så stora besparingar samtidigt som skatten höjs med så mycket”.
Det är för mig, som svensk medborgare, en olöslig gåta hur folk i decennier kan rösta på en politik som ger enorma kostnadsökningar för stat, region/landsting och kommuner med massiva skattehöjningar kombinerat med omfattande besparingar som konsekvens. Till detta även eroderad folkgemenskap. Naivitet eller avsaknad av insikt?
Håkan Spångberg
Dela detta:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
